onsdag 13. februar 2013

Grove osteboller alà lavkarbo



Du trenger:
  • 3 egg
  • 2 ss kesam
  • 1 ss seterrømme
  • 1 dl vann
  • 100 gram sesamfrø
  • 100 gram solsikkefrø
  • 50gram linfrø
  • 5 ss mandelmel
  • 3 ss fiberhusk
  • 2 ss kruskakli
  • 1 ts salt
  • 2 ts bakepulver
  • 150 gram revet hvitost

Dette gjør du:

Først det tørre           så det våte                 ost til slutt
Finriv hvitosten og ha den i en bolle og sett den til side. 
Ha alle de tørre ingrediensene i en bolle og bland det sammen, deretter tilsettes alt det våte.
Bland godt sammen før du tilsetter revet ost helt til slutt. 
Røren skal være litt klissete, men den tykner fort. Jeg måtte tilsette ca 0.5 dl mer vann.
Så kan du trille boller, jeg brukte en stor spiseskje pr bolle som jeg rullet inni hånden og la på brettet, jeg trykte de litt ned på toppen,så de skulle skli litt mer utover. Jeg fikk 12 mellomstore osteboller av denne oppskriften.


Stekes på 180 grader i 25-30 min.


Avkjøles

Luftige osteboller med ferskt pålegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)