fredag 1. mars 2013

PeaNutButter HomeMadeStyle

Peanøtter er rike på fiber, protein, sunne fettsyrer, vitamin E og magnesium. Peanøttsmør har flere bruksområder enn å bare ha det på brødskiva. Det kan brukes i dressinger, dipper, sauser og i bakverk.

Men jeg personlig, synes at det aller beste er å spise det rett fra glasset som snacks :) det er så godt!!!
Jeg har blitt skikkelig helfrelst på den typen her som inneholder 99.99% peanøtter og salt. Den får du kjøpt på Mega blant annet til ca 50-60 kr.
Dyrt dyrt dyrt...men farlig farlig godt!!



Men her om dagen, da jeg var innom Rema 1000, så jeg en peanøttpose til 25 kr. Den inneholdt 250 gram peanøtter, så jeg jeg tenkte why not?? Prisen på posen var 25 kr, så da kan du jo regne ut hva som lønner seg? Helt rent, ingen tilsetningsstoffer, helt naturlig og mye billigere :)

Dette gjør du
Rens peanøtter og ta bort det brune skallet, ha det i en beholder.
Tilsett en god klype med Maldon salt, ca 1 ts.

Mos nøttene med stavmikser, det ser veldig tørt ut i starten, men nøttene inneholder naturlig olje, så den vil bli bløtere etter hvert som du moser. Fortsett og mos til du synes du har riktig konsistens.
Ha det i en kopp med skje, spis og nyt!! veldig veldig veldig godt og veldig mektig og veldig lavkarbovennlig snacks!!

Haha...sjekk den fargen!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)