torsdag 7. februar 2013

Baconsurret torsk med eggesmør

Hadde så lyst på hvit fisk idag og valget falt derfor på torsk. De torskestykkene som er brukt her, er de du får kjøpt på Bunnpris hver onsdag. De var faktisk veldig gode, så de anbefales på det sterkeste.

Du trenger:
En pakke stjernebacon
3-4 torskestykker
Pepper
Kvernsalt
Brokkoli
Blomkål
Gulrot



Start med å pepre og salte begge sider av fiskestykkene, her kan du ha på rikelig, siden fisken i seg selv smaker lite. Surr deretter bacon rundt, jeg brukte 2 baconskiver pr fisk. Legg det på stekepannen. 
Jeg tilsatte ikke smør, siden det kommer noe væske fra fisken og fett fra baconet. 
Trenger ca 5 min på hver side hvis fisken er tint. Følg med, når fisken begynner å skive seg, er den ferdig. Jeg brukte litt lenger tid, da fisken var frossen i midten, ca 10min pr side.




Del blomkål og brokkoli i buketter og gulrot i biter, la de dampe i ca 10 min. Jeg synes det er godt med litt tyggemotstand.

Hjemmelaget eggesmør:
3-4 Hardkokte egg
100 gram Meieri smør
1 ts Gressløk
1/2 ts dill

De kokte eggene hakkes i små biter, smelt smøret og tilsett krydderurtene, bland deretter i eggene.

Legg på grønnsaker og et stykke fisk, ha på eggesmør, her er det bare å ha på rikelig.
Sunt, salt og kjempegodt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)