søndag 24. februar 2013

Lavkarbo generelt


Det viktigste man kan gjøre når man skal omlegge kostholdet og tenke nytt og annerledes, er innhenting av informasjon og ha gode oppskrifter tilgjengelig. Derfor har jeg gått til innkjøp av noen bøker som omhandler lavkarbo, 2 av de fant jeg forresten på Mammutsalget her om dagen :) Her får man mange gode tips!

Jeg for min del har ikke begynt på lavkarbo for å gå ned i vekt, det trengs absolutt ikke, men jeg var så utrolig lei av å gå å kjenne med suget etter noe søtt omtrent hele tiden. Og når sulten var på det verste, så kjentes det ut som at jeg skulle gå i bakken når som helst, for blodsukkeret bare falt til bunns.

Nå, etter å ha prøvd å holde meg ganske strikt til LCHF, med noen små utskeielser i ca 1 mnd tid, vil jeg si at søtsuget er borte. Jeg fristes faktisk ikke av konfekt- esken på jobb eller kaker, det er så utrolig deilig!!
Og energinivået har økt flere hakk, jeg orker mye mer nå enn hva jeg gjorde tidligere, har mye mer å gi!

Det er ikke noen hardcore-LCHF jeg kjører heller, jeg tillater meg faktisk å spise et par frukter hver dag, noe som ikke er tillatt for de som går på ketolysekur.
I starten var det veldig veldig vanskelig å vite, hva kan jeg spise, hvor mye, hvor ofte. Men det har blitt mye bedre. Jeg teller ikke kalorier og jeg spiser til jeg blir mett. Badevekten er en ting som jeg aldri bruker mer.

Jeg tenker heller at, så lenge jeg trener regelmessig, bygger muskler og føler meg bra, så er det det som teller og som er det viktigste for meg. Strong is the new skinny!!!

Nå skal jeg kose meg med en rykende fersk kaffe og 86% sjokolade og bare nyte den herlige søndagen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)