onsdag 20. februar 2013

Tomatfylt kyllingfilet med grønnsaker

Planen min for denne uken var å bruke opp det som man har liggende i kjøleskap/ fryseren og prøve å ikke dra innom butikken. Og når man leter, så finner man i grunn mye rart i skapene. Skal på jobb i ettermiddag og det er egentlig ganske deilig å ha noe varmt å spise når det nærmer seg middagstid.

Dette hadde jeg liggende på lur:

Kyllingfileter, brokkoli, blomkål, kålrot, lilla (!!) gulrot, tomat, ost og krydder
Kutt opp grønnsaker og damp de i ca 10 min.


Bank filetene flate med en hammer, smør et tykt lag Philadelphiaost på hver filet. Skjær tomat i skiver og legg på og til slutt strø over hakket løk, salt,pepper, pizzakrydder evt fersk basilikum og hvitløkspulver
på den ene fileten.
Legg den andre fileten oppå. Brunes på hver side i ca 3 min i stekepanne, så filetene får en fin stekeskorpe.
Legg deretter "filetkaken" over i ildfast form og stek videre på 200 grader midt i ovnen i ca 20 min.
Kyllingen blir skikkelig saftig pga ost og tomat som er inni.

Del "kyllingkaken" i 2, legg den i en boks med halvparten av grønnsakene og ha med på jobb.

Restene blir perfekt lunsj dagen etter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)