tirsdag 29. oktober 2013

Scampi- og tunfisksalat


For en herlig dag dette har vært til tross for grå himmel og flere runder med regn. Jeg har i hvertfall kost meg sammen med verdens herligste kollega og venninne. Vi gikk en liten runde i nærområdet og tok en tur i fjæra for å kjenne på sjølukta og nyte den herlige utsikten over de vakre fjellene.
Etterpå hadde vi et skikkelig te- slabberas rundt bordet med deilige lefser og annet godt etterpå. Samtaleemnene var mange og et av dem havnet inn på reker. Det gav meg en liten ide til dagens middag.


Du trenger:

1 stor neve rå scampi som renses
2 store blader med isbergssalat
Rød og grønn paprika i strimler
1-2 ss hermetisk mais
2 ss salatløk i strimler
5-6 sorte oliven
1/2 tomat
2 ss agurk i biter.
1 liten rød chili
                                          1 liten boks tunfisk naturell


I mangel av chili, så måtte jeg bruke Jalapeños
Hvordan tilberede scampi:
Hell en god olivenolje i en panne sammen med noen fedd med hvitløk, en liten rød chili, dette varmes opp til oljen er god og varm. Deretter legger du scampien oppi pannen og stek de til de blir gylden og rød på farge, strø godt med salt over.
Dette er en liten tapasrett for seg selv, man kan bare ha litt ferskt brød til som man kan dyppe ned i pannen for å den deilige smaken av oljen, når man spiser scampien.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)