onsdag 30. oktober 2013

Serranoskinke og egg i muffinsformer


Den mest geniale ideen til denne retten fikk jeg når jeg var på trening og kunne kjenne sulten komme snikende på slutten av økten. Det er viktig å fylle opp proteinlageret rett etterpå, for at musklene skal ha mulighet til å bygge seg opp igjen etter en hard økt.
Økt proteininntak kan også øke energiforbrenningen og ikke minst være med på å påvirke appetittkontrollen. Protein metter :)
Man kan gjerne bruke proteinpulver som man blander i diverse matvarer eller som man lager en shake av. Selv foretrekker jeg heller å spise mer kylling, egg og fisk sammen med mange friske grønnsaker.


Perfekt stekt og smaker himmelsk
Dagens etter treningrett ble altså den her, Serranoskinke som danderes i en stor muffinsform, i mangel av muffinsform- stekebrett, brukte jeg en stor tekopp som jeg vet tåler å være i ovnen.
Forvarm ovnen 200 grader, ikke bruk varmluft. Plasser muffinsformen i koppen, ta en skive med skinke å fyll formen, jeg brukte 1 1/2 skive for å dekke kantene skikkelig. 
Deretter kakk et egg oppi, ha nykvernet pepper over, salt behøves ikke siden skinken er veldig salt i seg selv. Plasser koppen midt i ovnen i ca 10-15 min.
Ha litt ruccolasalat, paprika, agurk og salatløk på et fat og dryss litt Olivenolje extra virgin over.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Gjerne legg igjen en kommentar om du vil, da blir jeg glad :)